Wednesday, July 15, 2009

Thing 20. Google Docs

It was a very pleasant surprise working with Google Docs. I think it is a great tool that can help to improve productivity. It was much easier than I thought. In the beginning I was a little reluctant to try the Formats, Surveys or Spreadsheets (I still have to explore the Presentations), but after trying, it became very easy to create and edit them.

One of the ideas that I thought about, was to create a Survey for my Class called My favorite things, where each student could enter their favorite color, pet, movie, character, cake, etc., and generating the Spreadsheet and then creating Table and a Graph representing the top favorite of the Class. I know the students will have a lot of fun while learning with a real life example of how to organize data.

Another idea is creating online quizzes, that could work as reviews or as a way to assess the individual understanding of a lesson. The results can be stored in a Spreadsheet, and keep record of the student's scores without having to write one by one.

1 comment:

  1. Los archivos creados en google doc pueden ser compartidos en modo edición o sólo lectura; en modo edición pueden trabajar más de una persona en tiempo real o cada quien cuando lo desee; pueden ser publicados como páginas web y ser compratidos.

    Es posible subir archivos ya hechos con las siguientes caracteríticas:

    Tipos de archivos que puedes subir:
    Documentos (máximo 500 KB)

    * Archivos HTML y de texto sin formato (.txt)
    * Microsoft Word (.doc, .docx), texto enriquecido (.rtf), texto de OpenDocument (.odt) y StarOffice (.sxw)

    Presentaciones (hasta 10 MB desde el equipo, 2 MB desde Internet y 500 KB por correo electrónico)

    * Microsoft PowerPoint (.ppt, .pps).

    Hojas de cálculo (máximo 1 MB)

    * Valores separados por comas (.csv).
    * Archivos de Microsoft Excel (.xls, .xlsx) y hojas de cálculo de OpenDocument (.ods)

    Archivos PDF (hasta 10 MB desde tu equipo y 2 MB desde la Web)